-
minden - 3 éve
A szakembereinek javaslatai a gumiabroncsok kiválasztásával, illetve cseréjével kapcsolatban: 1. Az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autónk téli felkészítésének. A nyári abroncs egyszerűen nem alkalmas a téli közlekedésre. Mindez a számok felől közelítve: ha a télire is fent hagyott nyári abroncs miatt okozunk balesetet, a kár már egyetlen karosszériaelem sérülése esetén is nagyobb lesz, mintha vettünk volna négy téli abroncsot. 2. Magyarországon dinamikusan nő az úgynevezett négyévszakos abroncsok piaca, nem véletlenül: használói megspórolják a tavaszi, illetve az őszi abroncscsere költségét és maceráját. Ugyanakkor, ami mindenre jó, az általában komoly kompromisszumot jelent. A négyévszakos abroncsok téli teljesítménye elmarad a "rendes" téli abroncsokétól, nem véletlenül: a téli és a nyári abroncsok anyaga, mintázata, keménysége eltér egymástól. Magyarország klímája "mindent tud": nyáron 30 fok feletti aszfaltolvasztó hőség teszi próbára az autósokat, télen a hideg, a jég és a hó miatt kell fokozott óvatossággal vezetni.
-
minden - 3 éve
3. Miért fontos a jó gumiabroncs? A járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm2 felületen kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges erőhatásának a legideálisabb feltételeit. 4. Vásárláskor érdemes kikérni a gumiabroncs-szervizes munkatárs véleményét. Vegyék figyelembe az autó típusát, az autógyártó cég méret ajánlását, a közlekedési szokásokat és azt, hogy milyen körülmények között, mennyit autóznak a téli időszakban! 5. Új abroncs választásánál segít a néhány éve kötelező matrica, erről néhány fontos paraméter leolvasható. 6. A legfontosabb, hogy mind a nyári, mind a téli szettből minden kerékre azonos típusú és mintázatú gumit kell felhelyezni. Ha elkopott vagy sérült valamelyik abroncs, a vele azonos tengelyen forgó másik abroncsot is ki kell cserélni. Ami végképp tilos: Ne kombináljuk a téli abroncsot a nyárival, a fizikát nem lehet becsapni! 7. Amennyiben valamiért csak az egyik tengelyre kerülnek új abroncsok, akkor a nagyobb profilmélységgel rendelkező gumiabroncsokat mindig a hátsó kerekekre kell felszerelni, függetlenül attól, hogy első- vagy hátsókerék hajtású autóról van-e szó. 8. A legjobb megoldás az, ha mind a négy abroncsot egyszerre cseréljük le. Annak érdekében, hogy nagyjából egyszerre kopjanak „csereérettre”, 7-10 ezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes abroncsoknak – erre kiváló alkalom a szezonális csere. Forgásirányos abroncsok esetében a forgásirány megtartására ilyenkor is figyelni kell. 9. A hatósági előírások szerint a gumiabroncs futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és veszélyes. Szakértők szerint azonban az igazán biztonságos érték téli abroncs esetében a minimum 4 milliméter, nyárinál pedig a 3 milliméter. 10. Minden felszerelés előtt alaposan nézessük át szakemberrel az abroncsainkat a lehetséges sérülések miatt. A leszerelt abroncsokat is nézzük át, és ha újakat kell venni, van rá fél évünk, hogy kiválasszuk a megfelelőt. 11. A leszerelt nyári abroncsok tárolására a hűvös, száraz és fénytől védett hely a legalkalmasabb, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja az abroncsok öregedését. Amennyiben kerékre szerelve tesszük el a téli abroncsokat, akkor egymásra fektetve tároljuk őket, ellenkező esetben állítva, két-három hetente egy negyed fordulatot fordítva rajtuk. 12. Az abroncsok nyomását érdemes legalább 2-3 hetente, elinduláskor, – amikor még hidegek- ellenőrizni, beleértve a pótkerékét is. 13. Az alacsonyabb, nem megfelelő gumiabroncsnyomás miatt romlik a tapadás, így egyrészt hamarabb kopnak el a gumiabroncsok, másrészt pedig megnövekszik a hajtóanyag-fogyasztás, és ami a legfontosabb, hogy az autó irányíthatósága/stabilitása is jelentősen lecsökken. 14. A gumiabroncsok tulajdonságainak kihasználását és az élettartamukat is befolyásolja a futómű megfelelő beállítása. Hibás futómű hosszabb fékutat, rosszabb úttartást és/vagy irányíthatóságot eredményezhet és felgyorsíthatja a gumiabroncsok kopását, illetve kialakulhat ún. rendellenes kopás a futófelületen. Rendszeres karbantartással, valamint az abroncsok ellenőrzésével megelőzhetőek a nagyobb meghibásodások. 15. A hivatalos szakszervizek készségesen adnak felvilágosítást az általuk forgalmazott abroncsokkal kapcsolatban felmerülő bármilyen, a gyártásra, szerelésre, javításra és tárolásra vonatkozó kérdésre.
Legutóbbi bejegyzések
- Az ólomszennyezés hatása az IQ-ra
Plaintext | 9 | 6 órája
- Egészséges téli étrend zöldségekkel
Plaintext | 29 | 4 napja
- A Dnyeszter Menti Moldáv Köztársaság orosz gázszállítás leállítása és következményei
Plaintext | 28 | 6 napja
- A tej és a 2-es típusú cukorbetegség kockázata
Plaintext | 45 | 1 hete
- A pisztráng árak drámai emelkedése Oroszországban
Plaintext | 35 | 1 hete
- Az orosz autóipar teljesítménye: közel 40%-os ugrás az év során
Plaintext | 40 | 1 hete
- A földi teleszkópok adatainak rekonstrukciója az űrobjektumok képalkotására
Plaintext | 34 | 1 hete
- A gazdaság belső motorjainak felpörgetése: az infláció letörésének és a bérek emelkedésének szerepe
Plaintext | 31 | 2 hete
- A karácsony antropológiai elméletének kérdései
Plaintext | 58 | 2 hete
- Orbán Viktor miniszterelnök a Kossuth rádió "Jó reggelt, Magyarország" című műsorában beszélt
Plaintext | 47 | 2 hete
- Taxiszerződés félmilliárd forintból
Plaintext | 65 | 2 hete
- The Great American Songbook - Broadway (sheet music)
Plaintext | 41 | 2 hete
- Friss erő a Magyar Nemzeti Bank élén
Plaintext | 69 | 3 hete
- The Great American Songbook - Jazz (sheet music)
Plaintext | 81 | 3 hete
- Újabb 400 milliárd forint a magyar vállalkozások támogatására
Plaintext | 80 | 3 hete
- Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin telefonbeszélgetése: energiapolitikai együttműködés és ukrán kérdés
Plaintext | 70 | 3 hete
- Norvég Alap újraindítása: tárgyalások kezdődnek a magyar kormány és Norvégia között
Plaintext | 61 | 1 hónapja
- A Városliget története: izgalmas könyv a park kalandos 250 évéről
Plaintext | 88 | 1 hónapja
- Ki tud többet Trianonról? – Történelmi csapatverseny a fiatalokért
Plaintext | 74 | 1 hónapja
- A MÁV-csoport vezérigazgatója Hegyi Zsolt
Plaintext | 70 | 1 hónapja