Egy új felmérés a Knight Foundation és a Gallup megállapította, hogy az amerikaiak többsége (65%) szeretné, ha az internet a szabad véleménynyilvánítás helye lenne. De tízből nyolcan azt mondták, hogy nem bíznak a nagy tech cégekben, hogy helyes döntéseket hozzanak arról, hogy milyen tartalom jelenik meg a webhelyeiken, és mit kell eltávolítani. Ugyanakkor a felmérés válaszadói, különösen a konzervatívok, azt mondták, hogy még kevésbé bíznak a kormányban, hogy meghozza ezeket a döntéseket. Az a tény, hogy az emberek kételkednek abban, hogy a kormány képes szabályozni az internetes tartalmakat, nem akadályozott meg néhány politikust abban, hogy megpróbáljanak. A Héten a Trump-kormányzat azt javasolja, hogy a kongresszus csökkentse az 1996-os távközlési törvény 230- as cikkelyét, amely megvédi a közösségi média vállalatokat a platformjaikon harmadik felek által közzétett káros bejegyzésekjogi felelősségétől. A törvény megvédi a vállalatokat a felelősségtől, ugyanakkor arra ösztönzi őket, hogy legyenek felelősek, mivel ártalmatlanná teszik őket, amikor a tartalmat megfelelőnek tartják, például amikor egy bejegyzés megsérti a platform szabványait. Hatályon kívül helyezése a törvény teljesen megváltoztatná az interneten, mint tudjuk, mert a platformok jogilag sebezhető, ha valaki kifüggesztett valamit a saját telek vezethet pert. Az érv a Kongresszus, hogy tegyen valamit, hogy meg kell tenni jogilag felelős, vagy nem fognak változni. Hogyan kapcsolódik mindez a félretájékoztatáshoz? A 230-as cikkely nélkül egy vállalkozás megpróbálhatja felelősségre vonni a Yelp-et, ha valaki valótlanságot tesz közzé egy olyan értékelésben, amely kárt okoz a vállalkozásnak. Ha valaki megiszik egy fertőtlenítőszert, majd meghal a Facebookon közzétett "hamis gyógymód" miatt, a személy családja megpróbálhatja a platformot felelősnek tartani. Ha valaki használ egy hazugság a Twitter, hogy ösztönözzék az erőszakot, hogy majd kárt okoz az emberek, Twitter lehet felelősségre vonni. A Knight/Gallup felmérés a 230-as cikkelyről is kérdezett. Ezek az eredmények vegyesek voltak. 54 százalék mondta, hogy a törvény többet árt, mint használ, mert nem tette a vállalatok elszámoltatható. Ugyanakkor közel kétharmaduk (66%) azt mondta, hogy támogatja tartani a törvényt, ahogy van. A jelentés megállapította, hogy a 230. Ennek van értelme. Annak ellenére, hogy nem túl hosszú, a törvény nem könnyű megérteni, még kevésbé formában közvélemény-kutatás kérdések körül. A többi eredmény egyértelműbb volt. Közepette a coronavirus világjárvány, 85%-a amerikaiak támogatta eltávolítását hamis vagy félrevezető egészségügyi információkat a szociális média és 81% támogatja eltávolítása szándékosan félrevezető információkat választások vagy más politikai kérdésekben. Ez a felmérés, amelyet decemberben és márciusban végeztek, csak egy pillanatfelvétel az időben. De a "platformelszámoltathatóságról" szóló egyre növekvő vitában – hogyan biztosítható, hogy a közösségi média vállalatok felelősen járjanak el – a válaszok fontos adatpontokat szolgáltatnak, mivel a társadalom a megfelelő megoldásokat keresi.