avatar
Megkezdte működését a Kaposvári Közlekedési Központ

admin 53 11th Nov, 2020

Loading Please wait...
To share this paste please copy this url and send to your friends
RAW Paste Data

Hozzászólások

Azonosítás szükséges

You must log in to post a comment.

Belépés
  • admin Avatar
    admin - 3 hete
    A helyi és távolsági autóbusz-állomások a négysávos Áchim András utca ívkorrekcióját követően közvetlenül a vasút melletti területre kerültek, itt valósult meg Magyarországon először a különböző közlekedési ágak közötti közös peron. A busztársaságok közös irodaházba költöztek be, összehangolt menetrendet és utastájékoztatási rendszert alakítottak ki. A közlekedési központ környezetében 200 új parkolóhelyet (köztük K+F és K+R helyeket is) alakított ki a város, amely nagyban szolgálja azt a célt, hogy a közösségi közlekedést minél többen válasszák. Megépült a Kaposvár új szimbólumaként is értékelhető függesztett acélszerkezetű híd, amelyet a város egykori újraalapítójáról, Esterházy Pálról nevezett el. Az Esterházy híd növénykazettákkal és pihenőkkel, padokkal ellátott, gyalogos és kerékpáros sétányként köti össze a vasút által 140 éve szétválasztott két városrészt, a belvárost és a Donnert. A híd érinti a közlekedési központ irodaházát is. Személyfelvonók, rámpák és lépcsők teszik lehetővé az átjutást minden korosztálynak, s természetesen mozgáskorlátozottaknak is. A híd mindkét végén átfogó területmegújítás zajlott, így a város polgárai, illetve az agglomerációban élők ma már valódi közösségi térként használhatják a Petőfi teret. A donneri hídfő exkluzív kialakítása pedig az érintett városrész megújításának egyik jelentős mérföldköve lett. Csakúgy, mint a városi fürdő és a Csik Ferenc Versenyuszoda felé vezető sétány meghosszabbítása és ezáltal gyűjtőúttá fejlesztése. A központ belvárosi helyszínétől távolabb is jelentős fejlesztések zajlottak. Az új közúti felüljáróval sikerült a Béla király utcai szintbeli vasúti-közúti átkelőt kiváltani, ezáltal a közlekedés ott is gyorsabbá és biztonságosabbá vált. Megszűnt a sorompók előtti hosszas várakozás és torlódás, amely a cukorgyári kampány idején – a répabeszállítás miatt – még gyakoribb volt. Az új közúti felüljáró a meghosszabbított Csik Ferenc sétányhoz kapcsolódik, így a fejlesztés révén a városrészek közötti közlekedés is egyszerűbbé vált, nem is szólva arról, hogy az új megközelítési lehetőséggel az eddig nagyban terhelt útvonalakon sikerült a forgalmat enyhíteni. A beruházás keretében három körforgalmi csomópont épült, amelyek szintén a biztonságos és gyors áthaladást szolgálják. Bár a polgárok számára kevésbé látható (annál inkább érzékelhető), hogy valamennyi felszín feletti fejlesztést megelőzte a földalatti közművek megújítása. Új gáz- és vízvezeték, új csapadék- és szennyvízelvezető hálózat épült több kilométernyi hosszon, amelyet az útburkolat helyreállítása követett. A beruházás végén az önkormányzat köszönetet mond a város polgárainak a támogatásért és a türelemért, amellyel nagyban segítették az építkezés előrehaladását.


  • admin Avatar
    admin - 3 hete
    – Öt évvel ezelőtt, éppen ezen a napon várostörténeti pillanat részesei voltak a kaposváriak. Akkor adtuk át a teljes egészében megújult buszflottánkat – mondta Szita Károly. Kaposvár polgármestere hozzátette: az új buszok szimbólumai lettek a városépítő törekvéseknek, annak, hogy Kaposvár egy büszke, sikeres korszakba lépett. – Óriási lépést tettünk, de már akkor jeleztem: ez csak a kezdet. Merthogy 2015 őszén nem csupán a buszcsereprogram hozott történelmi pillanatot, hanem az is, hogy megállapodást köthettem Orbán Viktor miniszterelnök úrral arról, hogy Kaposváron is megkezdhetjük az évszázad beruházási programját – hangsúlyozta a városvezető. Kaposvár óriási összeget, több mint 180 milliárd forintot fordíthatott erre a célra. Erősítette a helyi gazdaságot, a kultúrát, a sportéletet, és javította a közlekedés feltételeit is. A Modern Városok Program, illetve a Németh István Program keretében Kaposvár történetének eddigi legnagyobb fejlesztését hajtotta végre az önkormányzat, mégpedig azért, hogy a kaposváriak jobban élhessenek. – Elkészült a 67-es gyorsút, újjáépítettük a Csiky Gergely Színházat, busztelephelyet, versenyuszodát és arénát építettünk. Kialakítottunk egy új belvárosi okosparkot, fejlesztettük a közszolgáltatásainkat. És hozzáláttunk a Kaposvári Közlekedési Központ megvalósításához is, mivel ezen a területen naponta 32 ezer ember fordul meg. Gyorsabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé tettük a közlekedést – sorolta Szita Károly, aki azt is bejelentette: egy város soha nincsen kész, ezért az önkormányzat folytatni fogja a fejlesztéseket. – A hosszú előkészület után a mai nappal használhatóvá váló beruházás révén a kaposváriak és a környező településen élők egy magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe – fogalmazott Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója. A beruházó méltatta és példaként emelte más városok elé is az ország első, Kaposváron megvalósult intermodális csomópontját. – Jó és hatékony közlekedés nélkül nem beszélhetünk élhető és versenyképes városról, térségről és országról sem – mondta a MÁV és a Volán-csoport elnök-vezérigazgatója. Dr. Homolya Róbert szerint Kaposváron olyan csomópontja alakult ki a gyalogos, a kerékpáros, a közúti és a vasúti közlekedésnek, amellyel sokkal vonzóbbá válhat a közösségi közlekedés. A beruházás alakulását folyamatosan nyomon követő egykori államtitkár gratulált a város polgárainak, hogy hittek ebben a beruházásban, majd azt kérte, éljenek is a már meglévő lehetőségekkel, hiszen a közösségi közlekedést használva élhetőbb lesz a város.


Legutóbbi bejegyzések